『神撃のバハムート』英語版がGoogle Playの売上ランキングで米国1位を獲得
~グローバル版「Mobage」向けカードバトルゲームが欧米でも高評価~
株式会社Cygames(以下サイゲームス、本社:東京都渋谷区、代表取締役:渡邊耕一)と株式会社ディー・エヌ・エー(本社:東京都渋谷区、代表取締役社長:守安功、以下DeNA)は、グローバル版「Mobage」向けに提供するソーシャル・カードゲーム「Rage of Bahamut」(日本語オリジナルタイトル:「神撃のバハムート」)が、
Google Playの全Android(*1)アプリ売上ランキングで4月22日に米国1位を獲得したことをお知らせします。また、同タイトルは、スウェーデンで2位、カナダで6位、オランダで7位のAndroid売上ランキングを達成しています。
『神撃のバハムート』はファンタジーの世界で「伝説の英雄」や「神々」、「魔物」が封じられたカードを集めて進化させながら、世界中を冒険するソーシャルRPGです。
日本国内では、HTMLベースのブラウザゲームとしてDeNAの「Mobage」で提供されています。
DeNAの米国子会社であるngmoco, LLC(エヌジーモコ、本社:米国カリフォルニア州、CEO: Neil Young)が欧米を中心に展開するグローバル版「Mobage」では、オリジナルのブラウザゲームを内包した英語版Androidアプリ『Rage of Bahamut』として提供されており、各国のGoogle Playからダウンロードが可能となっています(*2)。
今回、欧米のユーザにカードバトルというゲームシステムが受け入れられ、美しいグラフィックなどが高く評価された結果、高ランキングを獲得することができました。
今回の海外向けゲーム第1弾となる本作の欧米での実績を受け、サイゲームスは今後も世界中のユーザに楽しんでもらえるハイクオリティーなゲームづくりを目指していきます。
*1: Android is a trademark of Google Inc.
*2: 日本のGoogle Playでは『Rage of Bahamut』アプリのダウンロードはできません。
■サイゲームスについて www.cygames.co.jp
株式会社Cygames(サイゲームス)は 、ソーシャルゲームの開発・運営を行っており、独自ブランドを高め、常に「最高のコンテンツ」を提供することを目指しています。
2011年秋にリリースしたソーシャル・カードゲーム「神撃のバハムート」は、美しいビジュアルにこだわったファンタジーRPGとして大ヒットを記録しております。
*CygamesおよびCygamesロゴは、株式会社Cygamesの登録商標です。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
以下英語版リリース
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Cygames’ Rage of Bahamut
Tops U.S. Top-Grossing Android Apps on the Google Play
~Popular Japanese Card-Battle Game
Also Demonstrates Strong Monetization across the West~
TOKYO, Japan – April 25, 2012 – Cygames, Inc. and DeNA Co., Ltd. have announced today that the smartphone social card battle game Rage of Bahamut, (original title, ‘Shingeki-No-Bahamut’) provided on the Mobage network, has topped Google Play’s Top Grossing Apps in the U.S. this week. The successful title ranked second in Sweden, sixth in Canada and seventh in the Netherlands for top-grossing apps on Google Play.
Rage of Bahamut is a fantasy adventure game in which players roam the world, drawing out powers from cards. After choosing between ‘Man’, ‘Gods’ or ‘Demons’, each player sets out to become the greatest adventurer in the land by crushing enemies in battles and quests. Players build and strengthen themselves as well as their teams by collecting, synthesizing and evolving a variety of unique cards.
“With Rage of Bahamut as our first franchise, we intend to continue providing the best quality games for players worldwide for exciting gaming experiences,” said Koichi Watanabe, President of Cygames, Inc.
“Rage of Bahamut demonstrates that Japanese developers’ expertise in social games can be applied effectively overseas,” said Isao Moriyasu, Representative Director and President of DeNA. “The success that the title has achieved also shows that a browser-based game can generate a remarkable average revenue per user in the West with the right game design and the savvy in introducing apps to the marketplace.”
“We are carefully looking at titles that can successfully cross over East and West territories and selectively introducing games on Mobage that have the right ingredients,” Neil Young, CEO of ngmoco and a director of DeNA, noted. “The instant success of Rage of Bahamut is an encouraging indication that people everywhere simply love to play great games.”
About Cygames
A developer and operator of social games, Cygames, Inc. aims to consistently raise brand awareness by providing the “best content ever.” ‘Shingeki no Bahamut’ is a social card game released in the fall of 2011 that has enjoyed an enormous success as a fantasy RPG with unprecedentedly beautiful visual elements and has now begun global deployment.
For more information, visit the company's site at: www.cygames.co.jp
About DeNA
DeNA Co., Ltd. is a world-leading online service company, and operates Mobage social gaming platform, social networking services and e-commerce websites. Drawing on its extensive community base and rapidly expanding developer line-ups, Mobage currently serves over 35 million users in Japan with more than 1,800 game titles for smartphones, feature phones as well as PCs. The company generated annual sales of more than 1.3 billion U.S. dollars in fiscal year ended March 2011. To expand the Mobage platform globally, DeNA is building a presence in the US, Europe, China and South Korea. DeNA is listed on the Tokyo stock exchange (2432). For more information, visit www.dena.jp/intl.